30 MİLYON DOLARLIK RÜŞVET

30 MİLYON DOLARLIK RÜŞVET

30 MİLYON DOLARLIK RÜŞVET
03 Kasım 2022 - 17:15

CHP’nin kamu ihalelerindeki yolsuzluk ve rüşvetle mücadele için atılacak adımların belirlenmesi önerisi, TBMM’de Ak Parti ve MHP milletvekillerinin oylarıyla reddedildi.
 

CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, "T26 Tüneli yapılırken imalat hatası yüzünden tünelin tepesinde göçükler oluyor ve AK Parti dünyada bir ilki başarıyor, üstü açık demir yolu tüneli yapıyor ve tünel bitmiyor, yeni bir ihale yapılıyor. İhale, T26 Tüneli'nin tamamlanması işini, bin 20 metreyi hatalı yapan şirketlere pazarlık usulüyle adrese teslim şekilde yine veriliyor. Yani Cengiz, IC İçtaş ve bu kez de Belen İnşaat bu projeyi alıyor, tutarı 219 milyon dolar" dedi. CHP Grubu, TBMM Genel Kurulu'nda bugün, 'kamu ihalelerine yönelik rüşvet ve usulsüzlüğün önüne geçebilmek için alınacak önlemlerin belirlenmesi, bu tür iddiaların etkin soruşturulmasının önündeki engellerin kaldırılması, yolsuzluk ve rüşvetle mücadele için atılacak adımların tespit edilmesi' amacıyla 2 Kasım 2022 tarihinde Meclis Başkanlığı'na verdiği Meclis araştırması önergesinin diğer önergelerin önüne alınarak bugün görüşülmesini önerdi.Öneri üzerine CHP Grubu adına ilk sözü Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz aldı. Yavuzyılmaz, "Devlet Demiryolları Teftiş Kurulu Başkanlığı Raporu ve Sayıştay raporlarına göre Ankara-İstanbul Demir Yolu Hattı 2'nci Etap Rehabilitasyon İşi İhalesi, yıl 2006, ihalenin tutarı 610 milyon dolar, ihaleyi alan şirketler Cengiz, IC İçtaş ve 2 de Çinli şirket, dönemin Devlet Demiryolları Genel Müdürü kim? Sayın Süleyman Karaman. Altyapı işinin resmi taşeronu kim? Belen İnşaat. Belen İnşaat'ın 2007 yılındaki sermayesi sadece 5 bin lira, buna rağmen 610 milyon dolarlık işin altyapı kısmının resmi taşeronu oluyor, sihirli bir durum" dedi.


"DÖNEMİN GENEL MÜDÜRÜ KİM? SÜLEYMAN KARAMAN"

Belen İnşaat'ın benzer bir iş deneyiminin olmadığını söyleyen Yavuzyılmaz, "Buna rağmen Devlet Demiryolları tarafından resmi taşeron olarak onaylanıyor. Genel Müdür kim? Süleyman Karaman. 730 günde bitirilmesi gereken iş bitirilemiyor, bin 922 gün daha ilave süre veriliyor. Bakanlar Kurulu tarafından ayrıca şirkete işi tamamlaması şartıyla 244 milyon dolar daha ek ödenek veriliyor ve şirkete ödenen toplam tutar 847 milyon dolar oluyor. Ancak iş yine tamamlanamıyor ve şirketler bir kurnazlık yapıyor, diyor ki 'İşin bitirilmesi şartıyla ek ödenek de aldık; iş bitmedi, ne yapalım?' İşin kapsamından 200 milyon dolarlık iş kısmını çıkarıyor ve böylelikle 200 milyon dolarlık aslında parasını aldıkları, yapmayıp proje kapsamı dışına çıkardıkları tutarla ilgili devasa bir yolsuzluğa imza atılmış oluyor. Dönemin Genel Müdürü kim? Süleyman Karaman" eleştirisini yaptı.


"TUTARI 219 MİLYON DOLAR"

Yavuzyılmaz, işin maliyetinin arttığını ve süresinin uzadığını ifade ederken şunları söyledi:"Çünkü yüklenici hatası nedeniyle 'T26 Tüneli' adı verilen bir tünelin bin 20 metresi hatalı olarak deliniyor ve bu nedenle de bir baypas hattı yapılmak zorunda kalınıyor. Bunun için de devasa tutarda bir harcama yapılıyor. T26 Tüneli yapılırken imalat hatası yüzünden tünelin tepesinde göçükler oluyor ve AK Parti dünyada bir ilki başarıyor, üstü açık demir yolu tüneli yapıyor ve tünel bitmiyor, yeni bir ihale yapılıyor. İhale, T26 Tüneli'nin tamamlanması işini, bin 20 metreyi hatalı yapan şirketlere pazarlık usulüyle adrese teslim şekilde yine veriliyor. Yani Cengiz, IC İçtaş ve bu kez de Belen İnşaat bu projeyi alıyor; tutarı 219 milyon dolar. Bu 219 milyon doların yüzde 15'inin nasıl komisyon adı altında transfer edildiğiyle ilgili basında yer alan haberlere gelelim. Bakın, bu elimde gördüğünüz taahhütname Belen İnşaat'ın ortağının, Belen İnşaat'a verdiği, ortağı olduğu Belen İnşaat Taahhüt Ticaret Turizm Anonim Şirketi, Ankara-İstanbul Arası Hızlı Tren Projesi kapsamında Cengiz, İçtaş, Belen adi ortaklığı çerçevesinde ihale komisyonu olarak Sayın Süleyman Karaman'a ödenmesi gereken ve şahsıma düşen payın 5 milyon dolarını ödemeyi taahhüt ettiğini söylediği evrak. Peki bu evrak sahte mi? Evrakın sahipleri bunu kriminal büroya göndermiş ve kriminal büro detaylı bir tetkik yapıyor ve diyor ki 'Çok kuvvetle muhtemel bu imza Belen İnşaat'ın ortağına aittir’.


"BU ARAŞTIRMA ÖNERGESİNİN REDDEDİLMESİ, ZIMNEN BU İDDİANIN KABULÜ ANLAMINA GELİR"

Bu rakam, Belen İnşaat'ın bir ortağının ödemeyi taahhüt ettiği rakam. Diğer ortağı, 2 ortaklı, 5 milyon dolar da muhtemelen oradan, 10 milyon dolar. 2 şirket daha var, 10'ar milyon dolar daha oradan, toplam 30 milyon dolarlık bir havuz, komisyon havuzu oluşmuş olma ihtimali belgelerle görünüyor. Şimdi Sayın Süleyman Karaman'ın buraya gelip buradaki araştırma komisyonu teklifimize 'Ben kendime güveniyorum, güvendiğim için de evet, araştırma komisyonu kurulsun, 2'nci etap T-26 Tüneli'ndeki yolsuzluklar, bu komisyon alma iddiaları soruşturulsun' demesini bekliyorum. Aksi takdirde aritmetik çoğunlukla bu araştırma önergesinin reddedilmesi, zımnen bu iddianın kabulü anlamına gelir."


"SİZ HIZLI TRENİ DE DURDURAMAYACAKSINIZ, TOGG'U DA DURDURAMAYACAKSINIZ"

CHP Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz'ın konuşmasında söz ettiği Ak Parti Erzincan Milletvekili Süleyman Karaman, 'sataşma' olduğunu ifade ederek söz aldı. Karaman, "Siz hızlı treni de durduramayacaksınız, TOGG'u da durduramayacaksınız, Marmaray'ı da durduramadınız, hiçbir şeyi durduramayacaksınız. Boşuna, iftiralarla bir şey olmuş gibi göstermeye çalışmayın. Onun için, burada herhangi bir problem yoktur. Ben kendime güveniyorum, Meclis karar verirse bunların hepsini de ifade edebilirim. Dönemimde herhangi bir sıkıntı yaşanmamıştır" diye konuştu. CHP'nin önerisi, Genel Kurul’da Ak Parti ve MHP milletvekillerin oylarıyla reddedildi.


YORUMLAR

  • 0 Yorum